fredag 11 november 2011

Halloween 2011: Poultrygeist- the night of the chicken dead


Till årets Halloween fest valde jag, två av mina systrar och en vän att klä ut oss till karaktärer ur filmen Poultrygeist - Night of the chicken dead. Läs om filmen på min systers skräckfilms blogg: Skräckel

----------------------------------- *Kläderna* ---------------------------------

Original Arbie 

Vi systrar valde att klä ut oss till en kvinnlig zombiefierad Arbie (som är huvudkaraktären i filmen).  



Först och främst så var det att sy våra uniformer (mamma sydde hattarna). Jag drog med mig min symaskin till mamma för vi behövde båda symaskinerna för att kunna sy de tre klänningarna, förkläden, banden och hattarna.

Sedan var det namnskyltar och märken som skulle göras. Jag skrev ut bilder, som Babetten hade fixat i Gimp, på fotopapper. Sedan klippte vi ut dem och laminerade vi dem. För att tillsist limma fast dem på broscher.



Efter mycket pyssel var det äntligen dags för att testa våra dräkter före zombiefiering! Vår kompis på tallriken kommer jag berätta mer om snart. 

Jag och Paco en av våra sidekicks. Han kommer få en eget kapitel i detta monster inlägg.



----------------------------------- *Näbben* ---------------------------------


Nu var vi inte vilka zombisar som helst utan vi var: Kyckling-zombisar! Och för detta behövdes en näbb, vi gjorde våra näbbar av gipsbinda som vi sedan limmade fast över näsan med textillim. Textillim är ett bra allternativ till latexmjölk och annat man använder vid teater/filmsminkning (då man har masker, gör fejk-sår och annat). Billigt och finns på närmsta mataffär.
 


Med små bitar av gipsbinda gjorde jag struktur i näbben.

Sedan då näbbarna var torra klippte vi till dem i den formen vi ville ha (över kinderna och vid ögonen). Och till sist grundmålade jag dem med torrpasteller.

-----------------------*Sminkningen*---------------


Med svart kajal runt ögonen börjar sminkningen som tog flera timmar (mest för att man väntar på att limmet ska torka)

Här är jag lite väl lik någon som var läskig på riktigt!

Fetsmink/teater smink är ett måste om man vill att det ska bli bra och ska sitta.  De "mögliga ärren" är gjord med textillim med lite grön karamellfärg.


Näbben är fast limmad.


Vi limmade (med grönfärgat textillim) även fast dunfjädrar efter underarmarna, på hals och i urringning.


Så var jag färdig för festligheterna!

Side-kicks:
----------------------------------- *Paco* ---------------------------------

 Filmens Paco (efter han hade blivit mördad av en ondsint odöd kyckling och körd i en köttkvarn och blivit en "Sloppy José")


Paco gjordes av Babetten och jag. Han är gjord av: torkat hamburgebröd, hemmagjord Playdough (med även lite grus och soya för den rätta strukturen och lukten...), lösnaglar och lera.


Oliver i lera som torkar på rostbrödet som inte blev uppätet till frukost och torkade katrinplommon.


Jag målar Paco med akrylfärger.


Bestämmer vart ögonen ska sitta.
Sedan bröt jag av tandpetarna på mitten och limmade och fäste ögonen.


Här är Paco som var festens mest populära deltagare.

Hello my name is Paco

Han hade till och med en egen namnskylt (som vi sedan flyttade fram vid hans "ansikte")

------------------------- *Niwatoriii* -----------------------



Även vår gummikyckling Niwatoriii blev en zombie 




Hänger på tork med sina nya fjädrar.



Niwatoriii fick inte lika mycket uppmärksamhet som Paco men han var ett kul tillskott. Om inte annat för katterna på förfesten som gärna lekte med skärpet som hängde runt hans hals.

---------------------------------*Party*-----------------------------


Så var stunden äntligen inne vi var färdiga för utgång!




Vi systrar tillsammans med vår vän: the red-neck kycklingzombie. Vi blev nominerad till "originellaste utklädnad". 
Vi kom tvåa. 


Paco and me on the dancefloor

For English: Please read my sisters blog-post it is too much for me to translate: Boxing Babetten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar