tisdag 28 januari 2014

Nemi spargrisen

Som jag har nämnt tidigare så kör vår familj med hemlig tomte/ secret santa. En av det bästa och roligaste jultraditionerna vi har börjat med.

Jag hade den äldre lillasyrran julen 2013. Hon önskade sig till en början bara pengar. Så då var jag tvungen att lösa det på ett mer originellt sätt. För att ge bara pengar är mindre roligt. Så då började min jakt efter en spargris på loppisar. Ett projekt som tog månader. Jag hittade sparbössor av olika slag men inga grisar. Tills en dag jag fann denna lilla sötnos.


Som var så söt att det var jobbigt att decoupera den. Men jag tänkte att det skulle bli roligt ändå. Så då köpte jag en Nemi tidning som jag vet att min syster i alla fall har gillat. Tog mitt trogna decoupagelim och sax och började förvandlingen.


Nu blev den mer roligt. Eftersom min syster gapskrattade då hon såg den så tycker jag att det är en lyckad förvandling.


Grisens nylle.
Dock ska min syster vara glad att jag inte köpte den första spargrisen jag hittade för den var stor och hade ett handtag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar