torsdag 13 februari 2014

Kreativatanten på tumblr

Jag har trots att jag har några kommande inlägg att skriva här. Inte jobbat så mycket med denna blogg i veckan. Men det är för att jag har lagt ned tid på att förbättra min tumblr sida. Så att jag kan sprida mina pyssel, utklädnader och annat roligt till fler användare (sedan skamlöst göra reklam för denna blogg, är bara ett plus).


Jag känner mig riktigt nöjd med min tumblr, särskilt min: Made by Kreativatanten sida där jag visar upp mina pyssel och bilder.  

Om jag skulle försöka förklara tumblr för oinvigda, eller någon förälder som vill veta vad deras barn gör på nätet.

Tumblr är en engelsk social sida där man lägger upp bilder, citat, texter, GIFs, videoklipps och annat för att visa de som följer en. Man kan även reblogga, alltså sprida vidare/spara inlägg som andra har lagt ut. För att få se vad andra personer lägger upp/rebloggar måste man följa personer som man tycker ha intressanta bloggar (det finns väldigt specifika bloggar som handlar bara om ett ämne och andra som min som är en blandning av allt jag gillar).
Sedan kan man agera med andra användare. Ställa frågor eller dylikt via ASKs (som svaren sedan visas offentligt) eller PM (personal massages) där samtalet tas personligt. 
Det är väl en sådan sida som kanske inte är så himla rolig då man startar, men kan väldigt mycket tid om man fastnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar